100km dag - Reisverslag uit Dori, Burkina Faso van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu 100km dag - Reisverslag uit Dori, Burkina Faso van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu

100km dag

Door: we

Blijf op de hoogte en volg Erwin & Irene

05 April 2008 | Burkina Faso, Dori

Dachten we gisteren al dat het niet veel zwaarder zou worden en dat we dan vandaag een dag een stukje over alleen asfalt of strakke piste zouden rijden om wat bij te komen, blijk die dikke streep op de kaart en de gps helemaal niet te bestaan.
Kleine paadjes dus weer maar dit keer met dikkere lagen zand. Af en toe is het ook moeilijk te zien waar de weg is of welke de (meest) juiste is. We volgen maar weer grofweg de lijn op de gps van de oude weg.
In het grensdorpje in Burkina zagen we een grote vrachtwagen. Dat moest duiden op een betere weg vanaf hier en dat werd ook bevestigd door de cola- en dieselmotoronderdelen verkoper (1 winkeltje dus).
Nog even bijgekomen op het bankje met de cola en vervolgens nog een tijdje in het schoolbankje bij het politiekantoor voor de "in" stempel in ons paspoort. Uitgebreid met de politieman gekeuveld over Nederland en reizen door Afrika en Patrieck Klueivert.
Ook hij beloofde een betere piste......
Niet dus, in ieder geval niet in het begin. Daarbij hebben we ook steeds het idee misschien wel net een paar 100 meter naast het "juiste" spoor te zitten.
Gisteren was Irene al een keer omgevallen in het zand, vandaag is de score uiteindelijk op 3 gekomen. De vermoeidheid helpt natuurlijk ook niet om je motor rechtop door het zand te sturen. Gelukkig niks pijnlijks of zo maar wel vermoeiend en even schrikken voor mij als ze niet in m'n spiegel te zien is. Overigens is dat soms ook bijna aanleiding om om te vallen, spiegels kijken, gps kijken, makkelijkste pad uitzoeken en vooral ook nog om je heen kijken naar het landschap.
We zijn in ieder geval allebei trots op onszelf en vooral elkaar dat het maar weer gelukt is.
Aangekomen bij het hotel staat de dagteller precies op 100km. We vertrokken om half 10 na de douaneformaliteiten uit Tera en kwamen om half 3 (geholpen door de nieuwe tijdzone) aan in Dori.

Dori, rond de 4300km van huis.

• 05 April 2008 - 21:51

Springwitch:

Irene, Ik ben trots op je. Vallen, opstaan en doorgaan. Geweldig om jullie verhalen te lezen.
    Erwin, Ter info. Einde dag 6 Gerben op de vierde plaats. Moe en tevreden. Het gaat goed!
    Groetjes en veel plezier daar.

• 06 April 2008 - 10:34

Lyon En Joke:

Hoi jullie,al weer het vijfde land,het wordt al een respectabele streep op de kaart,die we met behulp van Niek goed kunnen volgen.Jullie zijn trots op elkaar,maar wat dacht je hier van ons.We weten dat slechte wegen en vallen er bij horen,maar we zijn diep onder de indruk,we hebben het allemaal over Irene die het toch maar flikt en zo te horen met een goed humeur.Ze kan volgend jaar wel mee naar de Toearegrally,geen damesdeelnemer die daar tegenop kan!!Genieten jullie vooral verder, veel liefs van ons en val a.u.b. zachtjes!!!!

• 07 April 2008 - 09:57

Roos:

Geweldige verslagen en foto's!!
    Ik zit hier elke keer lekker mee te genieten met jullie avonturen ;-)

En Irene, nog ff en je rijdt ons allemaal zoek met een allroadritje ;-)

Veel plezier nog.
    Groetjes Roos.