Kumasi -Mole - Reisverslag uit Accra, Ghana van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu Kumasi -Mole - Reisverslag uit Accra, Ghana van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu

Kumasi -Mole

Door: we

Blijf op de hoogte en volg Erwin & Irene

19 Maart 2008 | Ghana, Accra

13 maart 2008 Kumasi-Mole
Erwin vroeg aan iedere verkeerspolitie man welke afslag we moeten hebben om de stad uit te komen. Nog een boze taxichauf gezien die een trotro'er bijna te lijf ging omdat die de hele weg blokkeerde. De route richting Ejura ging door de bergen (250m) en dat was lekker koel.
In Asuman een colaatje gedronken waar we weer veel aandacht kregen. Een afwasmiddel (met gratis schuurspons) verkoopdame kon alleen maar Aoh uitbrengen toen ze hoorde waar we allemaal heen gingen. Dat werd haar vol trots verteld door de colaverkoopster wier haar gevlochten werd.
Onder een welgemeend en herhaald Safe Journey vertrokken we weer. Het asfalt ging al snel over in piste. Bij Kintampo de watervallen bekeken. Bij de waterval brood met makreel in tomatensaus gegeten, lekker hoor.
Tot aan Mole zal het wel strak asfalt zijn en we hoeven nog maar 130 km in een rechte lijn. Kintampo is verder niet veel dus zullen we doorrijden Best hoor, het is pas 3 uur..
Onderweg een bordje Mole park 130km. Dat was toch wat meer dan verwacht.
In Fulfulso de afslag naar Mole genomen. Nog een kilometer of 90 te gaan. Brrrrrrrrrrrrrrrrrr. Wasbord tot aan Larabanga. Met 75 overheen gedenderd terwijl de zon onder ging en het steeds donkerder werd. De laatste afslag in het park met groot licht het bordje bekeken.
Om 18.45 kwamen we, na 429km van vandaag, bij Mole Motel aan waar gelukkig nog een kamer beschikbaar was en dat op vrijdag de 13e. Kip/vis met coleslaw en jolofrice gegeten. 's nachts begonnen onze buikjes te borrelen.
De olietemperatuur blijft wat lager sinds ik in Kumasi de naald in de carb eentje hoger gezet heb.
op zaterdag de 15e kwamen we erachter dat het heelmaal geen vrijdag de 13e was, maar donderdag de 13e....

Mole park, 4804 km van huis.

vrijdag 14 maart. Mole park,
De ochtend begint al vroeg met op de wc zitten en water poepen (Erwin), en dat gebeurde nog een aantal keer. Bah. Ik voel me wat slapjes maar niet zo erg dat we niet voor de jungle walk kunnen gaan. Mooi hoor zo door het park met een klein groepje en een gids met groot geweer.
Kobs (soort antilope) gezien, aapjes, een boel vogels, bijna ondergescheten door een gier, krokodillen maar helaas geen olifanten. De oewoewoewoe vogel waar we in Kumasi al zo om moesten lachen blijkt de senegalese cuckoo te zijn.
Toen we de route voor de volgende dag hadden uitgestippeld, vertrouwend op een betere darmconditie, besloten we maar eens te gaan vragen wat een evt autosafari zou kosten want we hadden nog geen olifant gezien. Aangekomen bij het SafariCamp was er opeens rumoer. Er waren olifanten gezien, we konden nu in een auto stappen voor 30 cedis en dan zouden we ze zien. Hmmm, worden we nu genept of gaan we olifanten zien ? Vooruit dan maar, ingestapt weggereden en een stukkie door het park gereden. Daar stond iemand te gebaren. Uitstappen en lopen..... op onze slippertjes. Maar we hebben ze wel gezien. Pa, ma en een kleintje. Zij liepen helaas harder dan wij. Ons was een uur beloofd dus op de vraag of we nog een stukkie verder wilden zeiden we natuurlijk jaaa. Bij de zoutvijver waren nog 3 olifanten. Rustig met draaiende motor een tijdje staan kijken hoe ze aan het badderen waren tot ze de bosjes in sjokten.
's Avonds kennis gemaakt met 2 spanjolen die naast onze motoren stonden met hun Pajero, een korte. Ze rijden van Barcelona naar Kaapstad. www.marxem2008.blogspot.com. De een was mechanicien en hielp nog even vakkundig met keting smeren en olie omgooien.

• 10 April 2008 - 17:48

Sander:

zijn jullie nog in larabanga(nabij mole) naar het toilet geweest??

erg memorabel....

• 11 Oktober 2009 - 08:19

Peter:

bij welk bedrijf hebben jullie je motor laten verschepen en wat zijn ongeveer de kosten
    met vriendelijke groeten peter