We got 'em - Reisverslag uit Accra, Ghana van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu We got 'em - Reisverslag uit Accra, Ghana van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu

We got 'em

Door: we

Blijf op de hoogte en volg Erwin & Irene

09 Maart 2008 | Ghana, Accra

Zoals Bush een tjdje geleden al riep toen Sadam eindelijk binnen was, kunnen wij nu zeggen "WE GOT 'EM"
Het heeft even geduurd, dat wisten jullie al, en we hebben jullie nog wat langer in spanning gehouden, de weblog was "weglog", maar we hebben ze binnen.
Vandaag dan ook maar gelijk de grote stad uitgereden naar het westen langs de kust. Al een paar kleine paadjes gereden (en weer terug) en verder de grote weg gevolgd. Die was buiten de stad wel lekker rustig. Het is nog wel moeilijk de aandacht te verdelen tussen de omgeving, het overige verkeer, de geiten, de kaart, de gps en elkaar maar het is gelukt.
Vrijdag in het kantoor van SDV al wanhopig een "plan b" aan het verzinnen maar wonder boven wonder, zaterdag is ook een (beetje) werkdag. De grote baas himself kwam eind van de middag ineens naar ons toe. Hij had ons graag willen verrassen vandaag maar helaas en zaterdag kon hij er niet zijn. Alles klonk ineens toch wel heel erg positief dat zaterdag dan eindelijk de grote dag zou zijn. Ik (Erwin) was het inmiddels ook wel goed zat aan het worden.... Irene hield me gelukkig op de been en bleef vrolijk en dat was best knap na het avondmaal waar ik haar op getrakteerd heb de avond daarvoor. Bij de Indier was het te warm en het stonk naar parfum, bij Frankies was het te koud, nee, ik wilde wat van de straat halen. Lekker hoor, varkenspootjes (knie of zo) met een stuk stopverf en hete saus. Voor Irene een visje, die was wel goed en daar heb ik nog een stukje van gekregen. Gelukkig waren er nog pindas en dropjes (dankjulliewel collega's van Irene en lezen jullie mee collega's van Erwin!!!)

Vandaag langs de kant van de weg muskusratten (of zo ter grootte van een flinke kat) en enorme vissen aangeboden. En net hebben we een lekkere snapper (met tandjes als piranha) van de grill verorberd. Vanmiddag hier in Elmina het fort nog bekeken en ons anoniem gehouden temidden van een groep amerikaanse meisjes die met ons werden rondgeleid door de vroegere slavenkelders waar we lekker huisgehouden hebben vroeger. (sorry)
Morgen vermoedelijk nog een lekker beachresort na een stukje rijden. Daarna wilde beesten kijken.

:SMS update:: 10 maart 2008 :
kakum rainforest park via koele hoosbui. Alleen met z'n 2 hier. Oerwoud geluiden om ons heen. Eten in warmhoudbakje en grote bier. Wat vervelend...

• 09 Maart 2008 - 20:52

Springwitch:

Fijn jullie zijn onderweg. Eerste etappe (aankomen en motoren in ontvangstnemen) overwonnen. Gefeliciteerd.

• 09 Maart 2008 - 21:00

Lyon En Joke:

Gelukkig weer nieuws en leuke fotoos,vooral van Irene met fanclub.Veel rij-en kijkplezier morgen en hopelijk lekker eten!! liefs en groetjes.

• 10 Maart 2008 - 07:22

Gerrie En Gerjan:

Geweldig het avontuur gaat beginnen !!
    vooral zo blijfen schrijven, okay alleen als je zin hebt natuurlijk .
    Wel op Irene passen he, zo een pracht exemplaar mag niet verloren gaan.
    Trouwens de haven van Elmina, het lijkt mij heerlijk om naar die bedrijvigheid en die pracht boten te kijken.

• 10 Maart 2008 - 07:46

Corné:

Yes, en nu écht genieten!

• 10 Maart 2008 - 08:34

Steve:

Varkenspootjes,een visje, muskusratten, enorme vissen, lekkere snapper, groep amerikaanse meisjes, wilde beesten...

Volgens mij zijn jullie gewoon in Artis.

• 10 Maart 2008 - 10:31

Piet-Hein Heemskerk:

Hoi Erwin. Ik hoorde gisteren van jullie avontuur. Helemaal te gek dat jullie zoiets samen aangaan. Volgend jaar Zuid-Amerika?

• 10 Maart 2008 - 13:42

Tom:

Start your engines!

• 10 Maart 2008 - 18:20

Wilma & Raymond:

Super dat we jullie zo op de voet kunnen volgen!!!
    Heel veel plezier, wij genieten hier lekker mee!

• 10 Maart 2008 - 19:00

Margrieta:

Dat ziet er allemaal goed uit. Geniet er lekker van en neem de tijd. Dan genieten wij op afstand mee.

• 10 Maart 2008 - 19:04

Peet:

veel plezier daar en laat ons vooral meegenieten
    gr peet

• 10 Maart 2008 - 20:28

Ray:

Ik zie jullie al helemaal zitten met je biertje en de motoren.

Hier hoost het ook ,alleen is het 8 graden en geen 30.

Leuk om jullie in de gaten te houden.

• 11 Maart 2008 - 12:30

Willem:

Ha carpoolmaatje en Irene,

Heel gaaf om de foto's te zien, dat geeft veel meer een idee hoe het er daar in warm Afrika aan toe gaat. Veel plezier en vooral heel veel genieten hoor!

• 11 Maart 2008 - 18:18

Rainier (ex-KLu):

Klinkt geweldig allemaal. Neem het ervan!

• 11 Maart 2008 - 22:45

Fred:

He Erwin & Irene, zag net 't goede nieuws dat jullie de motoren weer in eigen bezit hebben en de stad zijn uitgereden. Dan gaat het nu dus echt beginnen! Hele goede reis en hou ons lekker op de hoogte.
    Tot we er jalours van worden :-)