Afrikaaaaaa - Reisverslag uit Accra, Ghana van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu Afrikaaaaaa - Reisverslag uit Accra, Ghana van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu

Afrikaaaaaa

Door: we

Blijf op de hoogte en volg Erwin & Irene

04 Maart 2008 | Ghana, Accra

Na de nodige uren in het vliegtuig en op het vliegveld zijn we nu dan echt in Afrika.
Vanochtend om 5 uur aangekomen bij het hostel en nog een beetje geslapen. Vandaag alvast bij SDV wezen kijken met onze spullen maar het papierwerk voor de motoren is nog niet klaar :-(
We hopen dat dat morgen wel lukt want donderdag is een feestdag. Best leuk natuurlijk maar werken is er niet bij voor de Ghanezen.
Bij het overstappen op Casablanca leek er in eerste instantie niet zoveel tijd om nog de stad in te gaan. Dat hebben we dan ook maar niet gedaan (1 uur heen, 1 uur terug) maar later bleek dat ze daar alle klokken een uur terug hadden gezet.... Nou ja, beetje suffen op het vliegveld en wennen aan het tempo hier.
Ondanks het lage tempo zweten we toch wel, de thermometer doet het goed! 35 graden zijn al gehaald.
Net om de hoek is een drukke weg, zeg maar de winkelstraat. Containertje aan containertje (dat zijn de winkels) wordt er daar van alles verkocht. (echt alles) Bankstellen, stereo apparatuur (veel en groot) eten, telefoons, banden (gebruikt natuurlijk) motoren!!! fietsen enz.
Je moeten het maar

Hee, dat is geweldig. De stroom viel net uit. Net het hele verhaal opnieuw getypt in wordpad blijkt deze site toch de tekst al onthouden te hebben.

Ik was in ieder geval aan het typen dat er hier geen SDcard lezer is en foto's dus nog even niet lukken.

• 04 Maart 2008 - 20:06

Springwitch:

Goed om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen. Ik zal wat positieve krachten die kant op sturen, dan zijn de papieren vast woensdag helemaal in orde. Toi toi toi en als het te warm is: deze kant opsturen. Hier is vandaag de eerste hagel gevallen.

• 04 Maart 2008 - 20:34

Lyon En Joke:

Hoi hoi, een bericht!!
    we duimen ervoor dat morgen de motoren door de douane kunnen. En anders maar lekker relaxen/feesten en wennen aan de hitte. (hier was het vanmorgenvroeg -0,6 graden!!)
    groetjes.

• 04 Maart 2008 - 20:57

Jac Thiel:

Heerlijk zeg 35 graden , en ik was al jaloers !!
    Have fun , Jac

• 04 Maart 2008 - 21:05

Astrid Eerland:

ik voel het weer!!
    Drink goed en doe langzaam, net als de Afrikanen...

Dompel je maar lekker onder.
    dikke kus Astrid

• 05 Maart 2008 - 07:06

Ap:

Mooi veilig aangekomen.
    Ja ja Afrca dus take it easy het zal zo wel gaan bij alles wat jullie snel geregeld willen hebben.
    Jullie moeten inderdaad maar denken we hebben vakantie take it easy.

• 05 Maart 2008 - 14:35

Steve:

35 graden. ik ben blij dat ik hier zit. lekker koud ;)

• 05 Maart 2008 - 19:06

Edwin:

Leuk om jullie belevenissen te lezen. Ik ben zeer benieuwd wat er nog allemaal komt. En.. als het wat lang duurt met de motoren kunnen jullie altijd nog een bankstelletje kopen en Ghana bewonderen. Take care!

• 05 Maart 2008 - 23:47

Hans En Marjan:

Lekker temperatuurtje daar!! Gelukkig goed aangekomen en ook al direct de visa. Hoef je je daar niet meer druk om
    te maken. Ga maar lekker feesten.ik heb gisteren´n bui hagel op mijn kop gehad !!!