Eerste dagen in Nederland, Belgie en Frankrijk - Reisverslag uit Duinkerke, Frankrijk van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Nederland, Belgie en Frankrijk - Reisverslag uit Duinkerke, Frankrijk van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Nederland, Belgie en Frankrijk

Door: Erwin & Irene

Blijf op de hoogte en volg Erwin & Irene

22 Juni 2023 | Frankrijk, Duinkerke

Recap van onze dagen in Nederland, Belgie , Frankrijk, de eerste dagen van onze trip dus. Voelt al weer heel lang geleden...

Na drie dagen onderweg konden we al niet meer bedenken wat voor dag het was. Goed teken! Wat hebben we ongelofelijk veel mazzel met het weer. Uit de zon is het koud door de wind en in de zon uit de wind is het echt warm en zelf heet! Heer-lijk! Maar die wind, die waait zo perfect in onze ruggetjes, we vliegen gewoon. Maar we waren net te laat in Maassluis.Een dag te laat eigenlijk. Geen veerpont naar Rozenburg want de boel was de dag daarvoor failliet verklaard. De fietsen (en wij ook) zouden met een inderhaast opgezette busdienst mee kunnen maar die was er na 45 minuten nog niet (niet gek want op google maps stond de beneluxtunnel muurvast). Dus toch maar opgestapt voor een extra ommetje van 30 kilometer via Vlaardingen, de Beneluxtunnel en de havens. Gelukkig hadden we onszelf verwend met een trekkershut en konden we voor sluitingstijd nog een maaltijdsalade en ontbijt scoren bij AH. Onze eerste dag 'makan' werd dus een pittige tocht van 95kilometer.

Dag twee was echt vliegen over de Zuidhollandse en Zeeuwse eilanden. Kibbeling met friet in Stellendam en koffie met appeltaart bij Jans aan zee hielpen ons de dag door. Op de camping in Middelburg en 's avonds bij Kaffee t Hof,een heerlijke kroeg met topmuziek, een hapje gegeten en moe ons tentje in gekropen. De volgende dag overgestoken naar Zeeuws-Vlaanderen, zelf koffie gezet in het park bij Breskens tussen de toeristen. Bunkers gekeken en in Groede op de camping onze eerste vakantiewas gedaan. Dat is eigenlijk het enige stomme aan een fietsvakantie.

Bij de plaatselijke brouwerijgenoten van een Coastal IPA en een Have I been Silly?met een heerlijke maaltijd. Daarna gelukkig weer met wind mee naar de camping[e-1f604]

De volgende dag langs het water via Sluis en Damme naar Brugge waar we vanuit een hostel nog lekker een middagje door de stad banjerden.

De dag daarna langs de lelijke Belgische kustplaatsen met soms verrassende kunstwerken naar De Panne gereden en de dag daarop naar de pont in Duinkerken. Onderweg nog een pontje dat uit de vaart was dus weer wat extra kilometers. Daardoor kwamen we wel uit bij de Ganzepoot, waar een stuk of 6 watergangen bij elkaar komen, ieder met een eigen sluis. Een cruciale plek in WWI waar de plaatselijke sluiswachter op het lumineuze idee kwam om het land achter de IJzer onder water te zetten, zo vertelde ons een man op een Enfield die daar met zijn kleinzoon was.

De volgende dag dan eindelijk de ferry naar Dover vanuit Duinkerke.

• 22 Juni 2023 - 22:50

Linda:

Leuk om via jullie blog een beetje met jullie mee te kunnen reizen! Maar wat is een Enfield? Een motor, zeker?