Laatste dag in de UK - Reisverslag uit Plymouth, Verenigd Koninkrijk van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu Laatste dag in de UK - Reisverslag uit Plymouth, Verenigd Koninkrijk van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu

Laatste dag in de UK

Door: Erwin & Irene

Blijf op de hoogte en volg Erwin & Irene

18 Juni 2023 | Verenigd Koninkrijk, Plymouth

Inmiddels al weer onze laatste dagin Engeland. Tickets voor de boot naar Spanje staan klaar op Erwins telefoon. Eindelijk tijd om met ons blog te beginnen ;-)

We gaan proberen de komende dagen alle verhaaltjes van hiervoor ook op dit blog te zetten.

Het laatste stuk naar Plymouth vanuit Newton Abott deden we met de trein. Dat was behoorlijk proppen want ze denken bij de engelse spoorwegen dat je daar twee fietsen op 20 cm van elkaar aan het voorwiel op kunt hangen in een kast van 80 cm breed. Gelukkig was het maar 2 stops en 45 minuten, waarvan een kwart vd tijd al om was toen de fietsen eenmaal redelijk stonden/hingen.

Plymouth is ook al zo'n verassende stad. Over andere steden later meer! Het winkelcentrum ligt helemaal overhoop. Wat ooit een mooie groene strook was tussen de jaren 60gebouwen is nu een bouwput met schuttingen waar de omgezaagde bomen nog liggen. Na alle protesten tegen het omzagen daarvan bleken de vogels er weer in te zijn gaan nesten en ligt alles stil. Maar aan het water is het prachtig. Een groot park met daaronder een art deco collonade inclusief enorm zoutwater zwembad. En dat alles in een enorme baai met prachtig uitzicht.

In het verlaten havengebied wordt volop gebouwd en in de oude straatjes van het Barbican district waan je je nog in de 18e eeuw, afgezien dan van de feestende meute die de haven 's avonds overneemt. Verder een echte vakantiedag vandaag, uitgebreid op een terras aan het water gezeten, door de stad geslenterd, heerlijk visje gegeten, rogvleugel en rode poon. En net toen we terug naar onze B[e-38] wilde gaan (breakfast deed ze niet meer) hoorden we David Bowie uit een straatje klinken. Bleek de oudste pub in town (anno 1543) waar een live bandje was. Nog even lekker op de rookbank buiten gezeten met toch nog maar een biertje en genoten van de muziek. En zo nu en dan kwam er iemand buiten roken waar we dan mee babbelden, wat eigenlijk neerkwam op meeknikken, yeah yeah en sure zeggen want er was echt geen ene reet van te verstaan.

Topavond :-)

• 21 Juni 2023 - 08:23

Donna:

Hi Irene [e-38] Rwin,

Leuk van jullie te horen, miste jullie verslagen en foto’s [e-1f923]

Veel plezier nog in Spanje!

Groetjes uit tropisch Nederland! [e-1f618][e-1f618][e-1f618]