Gelukt! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu Gelukt! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu

Gelukt!

Blijf op de hoogte en volg Erwin & Irene

05 September 2012 | Argentinië, Buenos Aires

We said it before and now we can say it again. Ladies and gentlemen, we've got em. (zie ook verslag uit Accra, Ghana)
Vandaag met de zenuwen in ons lijf naar de cargoterminal vertrokken. Dit gaat een spannende dag worden. "our man" in BA heeft eigenlijk niks meer laten horen na de vraag wat hij voor ons ging doen en wat het zou kosten. Ons alternatief, een lokale motorzaak die ook importhulp verleent vroeg 2x 250 dollar voor zijn diensten, best veel geld en bovendien hadden we een stappenplan "jetting your bike into Argentina" gevonden op UKGSer of zoiets. (thanks a billion if you read this).
We gingen het dus zelf doen. Ongeveer 11 uur kwamen we aan na een kamikazetaxirit met Queen op de radio. Pas de derde keer mochten we de cargohal in, eerst niet omdat we maar 1 ticket bij de securidad hadden gekregen en dat was er 1 te weinig, de tweede keer bleken we eerst nog langs KLM te moeten om de originele papieren op te halen en daarvoor te betalen.
De rest was een soort totoformulier. Er zijn 3 kantoortjes: 1, 2 en 3 die we allemaal meerdere keren aangedaan hebben in verschillende volgordes.
Overal werden we netjes verwezen voor de volgende stap soms zelfs in het engels.
We begonnen bij kantoortje 2 waar we eerst een nummertje kregen en netjes bleven wachten. Toen het één uur was waren we nog lange niet aan de beurt, maar terwijl alle wachtenden wegliepen om dan ook maar iets te eten of drinken te halen, vroeg de kantoortje2mevrouw ons welk nummer we hadden, keek om zich heen of iedereen weg was en liet ons binnen. Gniffelend presenteerden we braaf alle papieren, we hoefden niet eens uit te leggen wat we wilden en we mochten
al snel door naar het volgende kantoortje. Terwijl we weer effe moesten wachten zagen we opeens een bekende kist staan en een meneer die met z'n schroeftol de boel uit mekaar aan het schroeven was. Wat een service ! We moesten em wel effe tegenhouden toen hij ook aan de spanbanden ging zitten, dank goede man, we nemen het weer over. Intussen liep de douanemeneer de boel te schouwen en pruttelde van alles, onder meer dat de aantallen niet klopten. Kennelijk had er ergens moeten staan dat er meerdere items in het krat zaten, maar dat heeftie voor ons opgelost door op het formulier waarmee we door het hek moesten, te zetten dat hij van 1 colli 2 colli gemaakt had.
Dit leuke dagje uit bij de douane heeft ons 1500pesos (250euro) gekost waarmee we dus zo'n 500 dollar uitgespaard hebben door alles zelf te doen. Voor de cargo-afhandeling heeft Erwin die andere creditcard gebruikt, maar de gehele belevenis was onbetaalbaar :-D
Eenmaal de poort uit hebben we effe flink geJIIIHHHAAAAD en gingen toen dr snelweg op om snel te tanken. Dat was toch nog even spannend, want het tankstation bleek voor de oprit te liggen. Op naar de volgende, slechts 5km verderop. We weten nu gelijk dat we niet teveel op de gps moeten vertrouwen hier. Na een kilometer of 10 waren we terechtgekomen in een megapicknickoord met honderden picknicktafels en bbq's op knusse grasveldjes, waar een weg van 4 banen breed naartoe ging, maar het beloofde tankstation was nergens te bekennen. Back to the airport waar we onze dorstige tweewielers volgoten met hun eerste slokken argentijnse benzine.
We hebben de dag fijn afgesloten met een luxe taartje en koffie om t te vieren.

• 05 September 2012 - 08:48

Sander:

Gefeliciteerd!

• 05 September 2012 - 09:05

Hans En Marjan:

Fantastisch dat het zo snel is gegaan, en nu maar op weg!!!! Liefs....

• 05 September 2012 - 09:09

Edwin:

Super dat het allemaal gelukt is met de tweewielers en veel plezier verder met de trip.

• 05 September 2012 - 10:05

Pamela:

Geweldig! Geweldig verhaal en geweldig veel plezier nu jullie je de motoren zo snel weer hebben toegeeigend.

• 05 September 2012 - 12:03

Ester:

Hee kanjers, TOP !! Te gek hoor op avontuur weer :)) Veel plezier en we blijven jullie volgen hoor !! XX

• 05 September 2012 - 12:56

Lyon En Joke:

Ongelooflijk, zo snel, wat een mazzel!!
    Nu dan maar echt siempre volviendo!!!!
    Liefs en groetjes van ons en opa.

• 05 September 2012 - 13:24

Jac Thiel:

Mooi Mooi , 2 x TTR on the road , have fun !!!!!!!!

• 05 September 2012 - 13:45

Peet:

toch mooi dat het zo snel is gegaan bij de douane kan wel eens langer duren
    maar goed jullie zitten daar en wens jullie veel plezier groeten uit Paybas

• 05 September 2012 - 16:57

Arie En Marijke:

Geweldig!Super!Nu dus echt on the road!

• 05 September 2012 - 19:02

Kees:

Leuk om jullie zo te volgen. Goeie reis.

• 05 September 2012 - 19:48

Margot:

Joepie. Top dat het gelukt is!

• 05 September 2012 - 21:39

Maurice:

Top! Mooie tijd daar en vooral op tijd tanken

• 05 September 2012 - 21:53

Rolf:

Mooi!! en nu op reis, veel plezier...

• 06 September 2012 - 08:37

Astrid:

Hahaha, jullie zijn geweldig!
    Het gaat in de uitjes-top-tien!
    And now; Go guys GO!

XX As