Seguros - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu Seguros - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Seguros

Blijf op de hoogte en volg Erwin & Irene

03 September 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Een zakelijk dagje, althans deels, was het vandaag. Eerst gingen we op jacht naar een simkaartje, kettingspray en een schrift. De kettingspray vonden we in een hipermercado, waar we onze rugzakjes in dichtgetapete plastic zakken meekregen als antidiefstalmaatregel. Hoe zou dat nou gaan als je portemonnee daarin zit ? Het simkaartje kochten we bij een shabby tentje buiten de supermarkt. Met ons spaans kwamen we best een end met het begrijpen wat de goede jongen allemaal wegratelde. Foldertjes met tarieven had hij niet, maar hij schreef alles fijn voor ons op. Geen idee of het klopt natuurlijk. Nou nog de boel zien te activeren en een tegoedkaartje kopen, dat moet hier bij elke chocoladekiosk kunnen en daar barst het van, dus dat moet lukken. Nou bij de vijfde hadden we eindelijk geluk. We waren al een beetje bang dat de schuddende hoofden bij de vier daarvoor duidden of een failliete telecomfirma ofzo, maar dat viel dus mee !
Vervolgens togen we met de metro, de 'subte' richting centrum. Toen we de metro uitkwamen zagen we bij de winkels dat het vandaag secretaressedag is, dus dames van het secretariaat van ons werk (past&present !), bijgaande foto is voor jullie !
Bij ons zelfverklaarde stamcafe - want we zaten daar gister ook al - hebben we een fijne café solo gedronken en toen zijn we op zoek gegaan naar het kantoor van verzekeringsmaatschappij ATM, die gespecialiseerd is in motorverzekeringen. Op het dichtstbijzijnde adres zaten ze niet meer, dus moesten we weer een endje tippelen, geen straf want de stad is echt geweldig. Wat een hoop mooie en lelijke, oude en nog oudere, vervallen en gerestaureerde gebouwen staan hier ! Verzekering afsluiten was een makkie, over een paar dagen mogen we de papieren ophalen. Dat kunnen we dan mooi doen voordat we over anderhalve week op de ferry naar Uruguay stappen. Wel erg grappig dat in de wachtkamer filmpjes van motorrijders vertoond werden die de gekste capriolen uithaalden, wheelies, slalommen, stoppies etc. Daar zien we de Nationale Nederlanden back home nog geen reclame voor maken; krijgen ze het vast met Koos Spee aan de stok !
Daarna een bezoekje gebracht aan de Galerías Pacifico, een eind 19e eeuws gerestaureerd shoppingcenter ( beetje de haagse passage in t kwadraat) met prachtige muurschilderingen van (volgens de lonelyplanet) 50er jaren argentijnse neorealisten. Vreemd contrast met het verlaten Harrodsgebouw dat aan de overkant van de weg compleet staat te weg te kwijnen.
In dezelfde straat vonden we een grote winkel van ons net aangekochte simkaartje, dus we bedachten dat we wel wat service konden gebruiken en besloten daar hulp te vragen met het activeren van de simkaart. Want in het spaans bellen met zo'n servicenummet is zelfs voor een networkengineer best moeilijk. Achteraf een goed plan wat we kregen nog een bonustegoed óók, haha ! Daarna heerlijk door de stad gedwaald en onder meer echt een gave parkeergarage ontdekt waar auto's met liften naar hun parkeerplekkies getild worden, fenomenaal ! Uiteindelijk in het oude havengebied nog twee oude 19e eeuws marineschepen van binnen bekoekeloerd, waarvan bij een de machinekamer óók toegankelijk was. Wat moet het daar heet zijn geweest ! Daarna weer door de wijk San Telmo gewandeld, waar het nu wel wat rustiger is dan gisteravond. Toen barstte het echt van de mensen en waren overal bandjes en kunstmarktjes bevinden.
Terwijl het buiten regent zitten we aan het toetje in een fijn restaurant waar tussendoor steeds een stel aan de tango is, mooi !
Morgen gaan we weer naar het vliegveld, dit keer om de motoren op te halen. Allemaal duimen dus vanaf een uur of twee NLtijd, tis hier 5 uur vroeger vandaar :-)

• 04 September 2012 - 13:55

SJAMPIE:

Zit nu duimen te draaien.

• 04 September 2012 - 18:49

Steven:

Haa spannend hoor! Morgen weer reizigers, vandaag nog een beetje shopaholics op toer dus :)
    Zo'n mooie parkeergarage hebben we ook in de binnenstand van Amsterdam hoor ;) daar ben je niet voor op reis, foto's van uitgestrekte vlaktes en verlegen dorpjes, dat willen we zien!
    Veel plezier daar, make it last.