Bienvenidos - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu Bienvenidos - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu

Bienvenidos

Blijf op de hoogte en volg Erwin & Irene

02 September 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Jawel, we zijn veilig geland en aangekomen in ons hotel. Tis nogal 'ouwe sannie', maar prima om te bivakkeren tot we weg kunnen met de motoren ! We waren wel erg blij dat er eindelijk iemand open deed toen we er vanochtend voor de deur stonden. En toen we eenmaal binnen waren duurde het nog effe voor er iemand op ons kloppen reageerde, maar ach onze spullen liggen nu veilig (?) in onze kamer en wij zitten op een terras en hebben zojuist ons eerste stuk (vermoedelijk argentijns) rundvlees maar binnen gewerkt. Eigenlijk hadden we kip besteld en het vlees was supertaai, maar we hebben er een biertje bij en we zijn blij, dus wat maakt het uit :--)
Vlak na het opstijgen bood de KLM ons ook nog even een prachtige blik over onze Neerlandse dorpen en steden, we konden zelfs bijna tot vlissingen kijken, daaagggg opa ! Daarna waren we al snel afgeleid door het gepamper van de purser. Mensen achter ons in economy class moesten het met een sandwich doen, maar wij kregen salade, een pasteitje en ook nog een toetje en zoveel beenruimte als er maar wilden natuurlijk :-) Ook de vlucht naar Buenos Aires was prima, maar wel nokvol. Ik sliep heerlijk, Erwin iets minder door z'n lange benen. Soepeltjes door de douane gekomen en al snel de bestelde taxi naar de stad gevonden. In het hotel nog even twee uurtjes geslapen en toen de nog half slapende zondagsstad ingetrokken. Al veel gezien: de barokke cathedraal met daarnaast onder de collonades van het immense bankgebouw van die bedelaars'huisjes' (matrassen en wat tassen onder een afdak van plastic), spandoeken van exfalklandoorlogsoldaten, massa's ouwe gebouwen in diverse staat van onderhoud, ontelbaar veel mcdonalds en burger kings, een markt vol leuke kunst en goedkope meuk, ouwe fords, nieuwe stadsbussen die er oud uit zien en nog veeeeeeel méér.
We zitten nu dus heerlijk in de avondzon, die zo nu en dan verdwijnt achter een wolk en dan wordt het ietsje fris. We zullen straks vast lange mouwen aantrekken, maar spijt dat we onze sandalen aangetrokken hebben, krijgen we vast niet, ook niet omdat we er al zo'n 5 km op gelopen hebben vandaag.
Wel gek, je ziet hier net als in NL in de lente zowel mensen in korte broek met slippers, als mensen met winterjassen aan.
Biertjes zijn bijna op, we gaan maar weer es aan de wandel !

Nog een dankjewel aan iedereen die ons gemaild, gewhatsappt of gemist heeft, of op dit blog heeft gereageerd. We hadden helaas geen tijd meer om trug te reageren, maar dat komt dan over 6 maanden wel weer !

• 02 September 2012 - 22:23

Catinka:

Wat heerlijk!!!! BEn een beetje jaloers!

• 02 September 2012 - 22:49

Linda:

Goed om te lezen! Iet, denk je dat je daar had kunnen overleven als je nog vegetariër geweest was?! Kasper volgt jullie trouwens in zijn Junior Bosatlas!

• 02 September 2012 - 23:06

Lyon En Joke:

Lieve allebei,
    Terwijl Mark Knopfler op de t.v. heel toepasselijk So far away from me, zingt, hoor ik pling...
    Een bericht van jullie, dus ineens weer heel dichtbij, echt fijn dat dit kan hoor!!
    Wat een reis hebben jullie achter de rug en dan toch al op verkenning in een totaal andere wereld als ik alles zo lees. Spannend of de motoren snel langs de douane komen, we wachten af en duimen natuurlijk.
    Wij gaan nu naar bed en wensen jullie nog een fijne avond en slaap lekker vannacht!

Liefs en groetjes van ons.

• 02 September 2012 - 23:06

Lyon En Joke:

Lieve allebei,

Liefs en groetjes van ons.

• 03 September 2012 - 19:12

Harold Tijssen:

Genietze ik ga jullie weer gezellig volgen. Grusse aus Dornbirn (Aut)

• 03 September 2012 - 21:05

Asje:

Nou lieve schatten, daar zijn jullie dan! Helemaal goed.
    Heel goeie reis en plezier. Ik hou jullie avonturen bij!
    Dikke virtuele knuf en X, Asje

• 03 September 2012 - 21:24

Harne:

Klinkt als een goed begin. ;-)
    Ik ben benieuwd naar de rest van de avonturen!