04. Primera etapa - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu 04. Primera etapa - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu

04. Primera etapa

Blijf op de hoogte en volg Erwin & Irene

14 November 2018 | Chili, Valparaíso

Jawel, we hebben onze eerste echte etappe achter de rug met alle bagage op de motoren. Het hele stuk van Viña del Mar naar Valparaiso, toch zeker een kilometer of 12. Nog niet met officiële papieren maar die zitten er echt aan te komen, is ons beloofd. We slapen bij Enzo en Martina, die we nog van 5 jaar geleden kennen. Ze runnen Villa Kunterbunt (Villa Kakelbont, jazeker van Pippi Langkous) een heerlijk rommelig kleurig huis met twee honden en vier katten, waarvandaan ze de in- en export van motoren en auto's voor toeristen regelen. Ze waren vandeweek al bij ons in Viña om het padock van de enduro te bekijken. Ze hadden toen nog twee gasten meegenomen, een Nieuwzeelander van Nederlandse komaf en een Amerikaan die elkaar in Colombia zijn tegengekomen en sindsdien samen rondrijden. Eigenlijk zat de reis erop voor de Nieuwzeelander, maar hij had net besloten nog 6 maanden verder te reizen. Misschien bedenken wij dat ook nog wel ;-).
We blijven nog een paar dagen hier in Valparaiso, want we wachten ook nog op post uit NL. We hebben een Chileense simkaart gekocht, maar bij het plaatsen is Erwins Nederlandse simkaart overleden. Niet handig om drie maanden zonder te zitten dus DHL is aan het werk gezet. Volgende week hopen we toch echt en ruta te kunnen. Intussen speuren we tevergeefs de talloze winkeltjes hier af naar iets wat op een camera lijkt, want de lens van de mijne valt opeens bijna uit elkaar. Jaaa, het zit echt mee ;-)
Gelukkig is Valpo een superleuke stad. Geen medelijden dus.
Eergisteren zijn we nog bij een van de enduroproeven gaan kijken om de Nederlandse deelnemers toe te juichen, wat een stofboel was dat. Al van een paar kilometer kon je een stofwolk zien hangen. Gelukkig konden we bovenwinds staan en nog een paar plaatjes schieten.

• 15 November 2018 - 05:40

Ester:

Hey luitjes !
    Top dat het er nu goed uitziet voor wat betreft de paperassen. Tssss wat een gedoe dan weer he ? Succes !

• 15 November 2018 - 18:33

Jonathan:

Doe Enzo en Martina de groeten,
    Super dat jullie papieren in aantocht zijn, zometeen extra genieten als jullie aan de geplande route zijn begonnen.

• 18 November 2018 - 08:17

Hanno:

Mooie verslagen en verhalen tot nu toe. Hopelijk komt het goed met de papieren (of misschien is het al goed gekomen). Ben benieuwd naar de volgende reisverslagen.