effe dimmen - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu effe dimmen - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu

effe dimmen

Door: we

Blijf op de hoogte en volg Erwin & Irene

12 Maart 2008 | Ghana, Kumasi

Vanuit Elmina via Cape Coast naar Kakum park gereden. In Cape Coast nog een WA verzekering afgesloten, lekker in de airco in een klein kantoortje. Klaar terwijl u wacht, probeer dat is in NL!
Carte Brune was helaas op, (WA voor West Afrika) die doen we wel in Kumasi.
Onderweg begint het een beetje te spetteren terwijl we langs Hans Botel rijden (geen spelfout maar een rare Duitser). Volgens de LP is er alleen campeermogelijkheid bij Kakum park maar we gaan toch maar eerst is kijken.
Inmiddels barst het goed los, gelukkig hebben we toch geen regenpakken mee (moet er niet aan denken met deze temperatuur) en koelen we lekker een beetje af. Even later is het al weer droog en komen we aan bij Kakum park en jawel, er is een gloednieuw lodge voor ons gebouwd.
Het is nog vroeg in de middag en we gaan het park in over de Canopy walk. Een leuke wiebelige touwbrug van waaruit je het regenwoud goed kunt zien. Dankzij de gezellige rumoerige familie waarmee we waren geen beesten gezien (maar dat is ook niet te verwachten hier). Een aantal gezinsleden komen eerst nog een paar keer terug of blijven stokstijf staan na de eerste meters....
(wij zijn natuurlijk wel dapper)
Beesten hebben we 's avonds volop gehoord terwijl we het eerder bestelde diner eten uit een warmhoudbakje met een biertje erbij. Geweldig, wat een kakafonie van oerwoudgeluiden. Niet te beschrijven (alhoewel Irene het heeft geprobeerd ;-)

Van Kakum naar Kumasi, voor het eerst een langer stukkie rijden. Grootste deel is asfalt maar ook een stuk hele brede dirt road net boven langs het rain forest park. De asfalt weg werd ook flink aan gewerkt en dat gaf ook wat dirtroad stukjes.
Onderweg gestopt voor een colaatje, gezellig gebabbeld met de locale kleermaker die ons telefoonnummer wilde hebben. We zijn benieuwd of dat ie op het antwoordapparaat staat.
Vandaag effe rustig aan want Irene d'r eten is er vanacht weer uitgekomen en ze is nog wat wiebelig. We geven de schuld aan een half pak jus d'orange op een lege maag bij aankomst. Het Indiase eten was in ieder geval lekker en bij Erwin zit het er nog in (of is via normale weg de pot in gegleden)
We hopen vanmiddag wat Ashanti cultuur te kunnen bekijken.

• 12 Maart 2008 - 11:41

LYON EN JOKE:

Leuke foto's!! (en tekst?)
    Kunnen jullie aan de warmte wennen?
    Overigens...wat is dat nou? "verzekering afsluiten?" Gisteren lag de accept-giro al op je deurmat.

groetjes en veel plezier!!

• 12 Maart 2008 - 11:48

LYON EN JOKE 2:

Sorry, ik brak blijkbaar in tussen de foto's en de tekst. (geen geduld)
    sterkte met de spijsvertering.

• 12 Maart 2008 - 12:40

Astrid Eerland:

Wat gaaf die foto's en jullie (iet) even zien!! Dikke kus Astrid

• 12 Maart 2008 - 15:09

Raimond:

Te gek avontuur...
    Heb van Annemiek Huijbregtse gehoord hoe en wat!
    Ik plaats wat van jullie artikelen in mijn tijdschrift aan de spaanse costa del sol, zodat er hier misschien ook reacties komen. en als jullie een kontakt adres/ slaapplek bij Málaga zoeken... Onze deur staat open, neem dan even kontakt op
    railabru@yahoo.co.uk

• 13 Maart 2008 - 08:05

Edwin:

Goed nieuws vanuit Utreg; Jullie kunnen de sabbatical verlengen !
    We hebben namelijk met de staatsloterij weer een prijs te pakken. Dit keer maar liefst een prijs van 5 Euro...die je met 12 collega's moet delen :-)
    De volgende keer gaan we voor de jackpot van 16 miljoen.
    Veel plezier gewenst verder van de collega's in Utrecht.

• 13 Maart 2008 - 12:48

Laura:

Wel leuk steeds te lezen hoe en wat en waar, is erg interressant! Lekker kort koppie heb je Irene! Staat je goed!
    Heel veel plezier en laat je niet opeten door de wilde dieren haha!
    Groetjes, ook van Thijs

• 13 Maart 2008 - 20:17

Springwitch:

Leuk om lezend met jullie mee te reizen. Leuke foto's, spannende oversteek! Motoren toch maar aan de andere kant laten staan ;-)

• 14 Maart 2008 - 09:19

Andrea (ardennen...):

wordt steeds jaloerser, wat me gelukkig er niet van weerhoudt jullie blog te blijven volgen... kan niet wachten tot mijn volgende afrika trip in augustus.

• 16 Maart 2008 - 10:38

Ruud En Els Wonderge:

Hoi luitjes.
    Hier ff een klein berichtje uit Vlissingen. Opa Kranenburg is gisteren bij Tante Suus geweest en hij heeft na de nodige verhalen ( hij leeft echt wel met jullie mee) het kaartje met jullie blog mee gegeven, omdat hij weet dat Tante Zondag's altijd bij ons is.
    Nu had Tante ons al verteld van jullie avontuur, dus zijn we meteen gaan kijken.
    Het is een hele leuke pagina en we wensen jullie heel veel plezier en een behouden reis.
    We gaan nu natuurlijjk regelmatig even kijken.
    Tot later Ruud en Els Wondergem en Tante Suus Cijsouw

• 16 Maart 2008 - 15:51

Leidi Haaijer:

Ziet er allemaal lekker uit :-) Heel veel plezier en geniet! Tot later.