Mole-Tamale-Bimbila - Reisverslag uit Bimbila, Ghana van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu Mole-Tamale-Bimbila - Reisverslag uit Bimbila, Ghana van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu

Mole-Tamale-Bimbila

Door: we

Blijf op de hoogte en volg Erwin & Irene

19 Maart 2008 | Ghana, Bimbila

zaterdag 15 maart Mole - Tamale
Het zonnetje scheen weer lekker en Erwin poepte voor het laatst water (heeft dus precies 24 uur geduurd)
Nog even gepoogd een blik te werpen op de moskee van Larabanga maar daar wilde men 2 cedis pp voor hebben. Daar kregen we dan wel een hele uitleg bij maar daar hadden we even geen zin in met onze hete pakkies.
Onderweg nog een truck op z'n kant gezien, d'r was er eentje met z'n truck aan het spookrijden en natuurlijk kwam er net een tegenligger truck zodat wij de berm in moesten. (ter geruststelling: een hele ruime berm en je zag het een halve km van tevoren aankomen)
In Tamale eerst maar even iets te gaan eten. Nog even getwijfeld of we door zouden rijden naar Yendi, restaurant Sparkles gevonden en een lekker Tuna Sandwich gegeten. Belgisch meisje daar raadde ons Ticc Guesthouse aan dus daar zin we heengereden. Zag er gewedig uit, veel bomen en schaduw maar na een tijdje wachten bleken ze vol te zitten. We werden verwezen naar het Catholic Guesthouse even verderop. Daar hadden ze kamer 17 (erg klein na Mole) voor ons maar die moest nog wel schoongemaaakt worden en dat duurde achteraf maar 2 uur.
Onderweg naar centrum veel Bikeshops met SRX'en (Ghana is echt Yamaha SRX-4 country!) gezien
's Avonds terug bij hotel naar internetcafe maar daar wekte de boel niet. Jullie moeten maar even geduld hebben want weer terug naar het centrum is te ver.

Tamale, 4776 km van huis

zondag 16 maart 2008 Tamala - Bimbila

Leuk binnendoor gereden, 1e rivierdoorkruising (droog). Blikken van "wat is dat nou". Toen we de hoofdweg weer op kwamen bleek dat wel een hele goeie keuze. Binnendoor was geen verkeer en de hoofdweg was lekker wasbordje. Het moeilijkste was nog een bus inhalen daar.
1e Lodge was vol, 2e was wel plek en boven verwachting goed.
Veel foto's gemaakt in Bimbila. Hele groep kinders die allemaal op de foto wilden en voor elkaar kropen tot bijna in de lens. (jaja, Erwin de grote kindervriend)
Gegeten in het restaurant naast het Work en Happiness Guesthouse, we konden kiezen tussen Banku en rijst, rijst dan maar. Dat kwam supersnel, veel rijst, beetje tomatenprut en een stukkie kip. 1 bord..... Dametje vroeg "should I bring another?" Dat leek me wel.... was best lekker maar we haddden wel gehoopt iets langer aan de dis te zitten. Om de hoek een klein biertje gekocht en dat op ons binnenplaatsje opgedronken terwijl er een lokaal "feestje" aan de gang was.

Bimbila 4831 km van huis

• 19 Maart 2008 - 19:32

Ap:

nou dame en heer ziet er heel heel erg mooi uit.
    Ik krijg als ik de fotos zie meteen weer zin om naar Africa te gaan.
    nou ja op die imodium tabletjes na, ik hoop dat jullie er voldoende van hebben.

groetjes ap