nieuw land - Reisverslag uit Atakpamé, Togo van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu nieuw land - Reisverslag uit Atakpamé, Togo van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu

nieuw land

Door: We

Blijf op de hoogte en volg Erwin & Irene

22 Maart 2008 | Togo, Atakpamé

Eergisteren hebben we Ghana vaarwel gezegd na een bijzonder soepele grenstoestand. We waren verplicht bij Niyve over te steken omdat we bij het loskrijgen van de motoren nou eenmaal een grens op hadden moeten geven. Best jammer want in Wli hadden we ook direct naar Togo gekund en dan hadden we maar 30 km hoeven te rijden ipv 130.... maar het waren wel 130 prachtige kilometers naar Kpalime.
Van Kpalime via een hoogvlakte, heerlijk koel verder naar het Noorden gereden. Via kleine durppies waar vanwege Goede Vrijdag (kwamen we later achter) nog fijn mensen met blote knietjes en grote kruizen op het hete asfalt zaten. Dat asfalt ging niet lang daarna over in pistes en dat vond de GPShouder niet leuk. Krak. In Badou aangekomen is die op z'n afrikaans gerepareerd. Stukje metaal en een grote spijker, meer heb je niet nodig. Ter plekke werd het metaal bewerkt volgens de tekening zodat het als tussenstukje met 6 gaatjes kan fungeren tussen de 4 gaatjes van de trillingsdempers en de 2 gaatjes van de andere houder. zie foto :)
Intussen zitten we al weer in Atakpame, halverwege Togo, na een kortgezegd waterig dagje. Vanochtend eerst de waterval van Akloa bekeken (wat een teringend lopen en klimmen was dat, gutsguts onze koppies waren ook watervalletjes) en daarna 80 km gereden waarvan toch wel een heel flink stuk door de regen (en onweer).
Togo was vroeger Frans en dus hebben ze hier van die klotetoetsenborden.
Erwin zal nu even een blindtypdemootje geven:
Hqllo; hier Erzin: Ik zil grqqg nog zel even kzijt dqt we in Togo pqs o, è uur de stoep vegen terzijl we dqt in Ghqnq ql o, ' uur ùsochtends doen: Ze kunnen nu dus lekker een pqqr uur lqnger slqpen voordqt het veeg veeg geluid ons uit de slqqp hqqlt:
Ook wijn dez Togolewen hqndiger ,et de uitlqqt in het schuurtje zqqr de ,eel,olen stqqt: De uitlqqt steekt hier nq,elijk buiten de schuur:
Nou; jullie veel succes ,et puwwelen:

• 23 Maart 2008 - 11:29

Lyon En Joke:

Hallo jullie,prettige paasdagen! We waren gisteren net aan het filisoferen of er daar iets van Pasen te zien zou zijn en of jullie al in Togo zaten toe n er bericht kwam,leuk is dat.De puzzel kwam ook goed uit,want hier sneeuwt het,dus geen camping maar zonnebank en open haard(ook lekker hoor)Hoe gaat het met de schapenvachtjes in de regen en hoe is het met Irene's pols?Goede reis verder en tot hoors.Liefs en groetjes.

• 23 Maart 2008 - 16:15

Sander:

hoi Erwin & Irene,
    goed te lezen dat alles hunky-dory is.
    mooi hoor. ben jalours!
    al een paashaas gespot?

gr.Sander

• 24 Maart 2008 - 10:28

Joscha:

Gaaf hoor.
    Lachuhh zo'n frans toetsenbord. Is gelukkig in de blindtypemode nog verbazingwekkend goed te lezen.

Groet, Joscha

• 24 Maart 2008 - 14:18

Harold:

Mooie verlagen lui!
    Wij genieten met jullie mee!
    Nog 8.5 maandjes...... en dan.

• 25 Maart 2008 - 20:04

Tom:

Leuk om zo alles te lezen. Geweldig die reparatie van de GPS houder!

Zelf ben ik net terug van een weekendje snowboarden in Zwitserland. Één woord is genoeg: poeder.

Groet
    Tom

• 26 Maart 2008 - 20:02

Han En Wilma:

hoi Irene en Erwin,wij volgen jullie met veel belangstelling en vinden het erg leuk om te zien wat jullie beleven nog veel plezier verder en de h.groeten.