Bimbila-Wli - Reisverslag uit Accra, Ghana van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu Bimbila-Wli - Reisverslag uit Accra, Ghana van Erwin & Irene - WaarBenJij.nu

Bimbila-Wli

Door: we

Blijf op de hoogte en volg Erwin & Irene

19 Maart 2008 | Ghana, Accra

maandag 17 maart Bimbila-Wli Afagame
Tijdens het brood met pindakaas ontbijt op ons muurtje viel me de "lage stand" van Irene d'r achterband op. Even checken maar, hardstikke lek.
Even zoeken liet al snel een stukje ijzerdraad zien dat nog half naar buiten stak.
Wel het mooiste moment om een lekke band te ontdekken. Het was nog lekker koel, nog niet ingepakt en geen motorpakken aan.
Het wiel was er al snel uit en het stukje binnenband niet veel later. De eerste al lang geleden aangebroken solutie deed het niet meer (zoals te verwachten was). De 2e (nieuwe) deed z'n werk wel.
Band weer teruggelepeld en vervolgens Irene d'r beurt om te pompen. Nu pas was het "publiek" op komen dagen en de pompbeweging was al snel behoorlijk vermakelijk.
Irene werd al snel afgelost door de plaatselijke fotograaf, Abdelatif Aziz. Ook die moest er uiteindelijk zo van zweten dat hij voorstelde om naar de fietsenmaker te gaan met het wiel achterop z'n fiets. Die was trouwens erg dichtbij. (<100m) Met de grote fietspomp ging het een stuk beter en in no time stond de band op 3,5 bar.
Toen alles weer klaar was moesten we op de foto met Abdelatif en hij wilde ons adres en later ook tel. nr.
We waren vroeg op, het was dan ook nog niet eens zo laat dat we vertrokken. Ik geloof nog voor 10 uur.
De weg was erg makkelijk te vinden, ondanks dat vooral het eerste stuk de kaart (papier en gps) niet leek op de werkelijkheid. Plaatsnamen klopten niet en een hele grote plaats, Nkwanta, stond veel verderop op de kaart.
Het laatste stukje over erg kleine weggetjes gereden, hier en daar door de plassen tussen een prachtig woud door. Echt fantastisch.
Onderweg weer veel doodskistenmakers gezien. Maar ook deuren en hekwerken worden langs de weg gemaakt. O ja, als je je echt verveeld ga je toch lekker stenen in stukjes hakken. Opeens een hele boel mensen langs een stuk weg die grote rotsblokken tot grind aan het hakken waren. Het deed mij nog het meest denken aan de Daltons of zo maar ze zaten hier niet aan een ketting.
In een klein gat van niks nog een tourist info kantoortje gezien :-) Er zijn daar grotten te bezoeken.
De watervallen stonden netjes aangegeven en aangekomen bij de lodge was het wel duidelijk dat we hier best een tijdje willen blijven.
Tijden het eten begon het te onweren. Eerst al een tijd heel veel flitsen en uiteindelijk een forse bui. De temp zakte naar 22.7 graden. Brrr. koud he

Wli, 5019 km van huis

• 19 Maart 2008 - 14:28

Arjen:

Hoi luitjes,

Leuk om jullie verhaal te lezen! Zo te zien hebben jullie de verleiding kunnen weerstaan om bergen met bagage mee te nemen. Helemaal goed zo! We dromen ook van nog een mooie reis en de fiets voor paulien is al aangeschaft DR350..... Heel veel plezier en we blijven jullie volgen.

Arjen Hilbers

• 19 Maart 2008 - 16:04

Hans En Marjan:

Heerlijk dat jullie het zo naar je zin hebben, ondanks kleine ongemakken. Maar dat is vast over voor jullie weer in Europa zijn !!

• 19 Maart 2008 - 18:42

Gerben:

Hoihoi,

Geweldig om die plaatsjes weer terug te lezen waar ik ook ooit was. Ik hoop dat het jullie net zo veel plezier oplevert. Neem de tijd en geniet ervan!

Gerben

• 19 Maart 2008 - 20:39

Astrid Eerland:

Gave foto's!! The real thing.
    Afkoelen..? Het sneeuwt en hagelt hier ineens!!
    Fijn om jullie even te zien en te horen.

dikke kus Astrid

• 19 Maart 2008 - 20:47

Lyon En Joke:

Lekker veel leesvoer en mooie fotoos.Ik ben stinkend jaloers,ik wil ook loslopende olifanten zien! Ongelofelijk wat jullie al gezien hebben en leuk te horen hoe aardig men onderweg is. Hoop dat alle spuitpoep en aanverwante verschijnselen nu over zijn. Hele fijne dagen daar, liefs van ons en groeten van de vele vrienden hier die jullie avonturen op de voet volgen.

• 21 Maart 2008 - 07:53

Kees Jan:

Ik geniet enorm van jullie foto"s en blijf ons op de hoogte houden van het wel en wee van jullie darmen!! Ik leef met jullie mee. Fijne Pasen. Liefs Kees Jan